Drammen Roklubb 100 år

Ærverdige Drammen Roklubb fyller 100 år!

I 100 år har Drammens innbyggere kunne se og oppleve Drammen Roklubb med sin plassering midt i Drammen sentrum. Gamle Drammens Roklub og Drammens Kvinnelige Roklubb har hatt til tilhold i eller ved Lilleparken i nesten hele sin lange historie.

I 1987 ble de to roklubbene i Drammen slått sammen til en felles klubb, og noen år senere reiste klubben et stort flott klubbhus der hvor Drammens Roklub hadde hatt tilhold nesten siden oppstarten i 1924.

Vi har de beste treningsforhold på Drammenselva. Der kan publikum nesten daglig oppleve vår aktivitet på nært hold. Drammen Roklubb har en stolt idretteshistorie å vise til. Som ett av få idrettslag i Drammen, har Drammen Roklubb fått med seg medaljer fra to Olympiske leker. De første kom i Montreal i 1976, mens den til nå siste ble vunnet i Sydney i 2000.

Vi ser nå frem til en storstilt fering av dagen, og ser frem til mange gode opplevelser til glede for våre medlemmer og byens innbyggere i mange år fremover.